Hírek, események
2009. április, Hajózási program a Sión
A Balatonra érkező Dincer 4 vitorlást az Izsó motoros vontatta, a vitorlás a saját géperejét is használta.
2009. március, Hajózási program a Sión
A Balatonról a Dunára távozott saját géperővel a Földvár (régebbi nevén Leányfalu, későbbi nevén Dyje) vízibusz személyhajó.
2009. februártól októberig hajóhíd a Sión Szekszárdnál
2009. február 15. és 2009. október 30 között ideiglenes hajóhíd került a Sióra a 15,9 és 16,0 cskm szelvényében (Szekszárd alatt a gemenci erdős rész előtt), mely két komptestből áll (1004-DK, 1105-DK), és az Isaszeg motoros rendezi őket. A hajóhíd az épülő M6 autópálya teherautó forgalmát bonyolítja le az autópálya nyomvonalában épülő híd helyén. (Forrás: Nemzeti Közlekedési Hatóság, 001/Ba/2009. számú Hajósoknak Szóló Hirdetmény)
2007. április, Hajózási program a Sión
A Balatonról a Dunára távozott saját géperővel a Tihany II (későbbi nevén Euráma) személyhajó, majd az Izsó motoros által vontatott Sunny Bob napozó ponton, legvégül pedig a Szárszó vízibusz saját géperővel. A Dunáról a Balatonra került a lapátkerekes Hableány hajótest, melyet az Izsó motoros vontatott.
2007. március, Siófoki vízeresztő zsilip felújításának befejezése
A felújított zsiliptáblák és a emelőszerkezetek a helyükre kerültek, az ideiglenes gát el lett bontva, majd rögtön megkezdődött a vízeresztés, mivel a Balaton vízállása a felső szabályozási szint felett volt és további vízszint növekedés volt várható.
2006. október, Siófoki vízeresztő zsilip felújításának megkezdése
A felújítás első lépéseként a zsilipnél lévő közúti híd lett felújítva (kb. 2 hónap alatt). A második fázis a vízeresztő zsilipek tehermentesítése volt, a zsilip elé egy ideiglenes gát épült, mely a fenntartási munkák idejére a balaton vizét tartotta, így zsiliptáblák szabaddá váltak. A zsiliptáblákat kiemelték, a tábla-emelő szerkezeteket lebontották és elvégezték rajtuk a karbantartási feladatokat (szerkezeti javítások, felületkezelés, stb.).
2006. március, Hajózási program a Sión
A Dunáról a Balatonra került a Vanyolai Hajózási Kft. által vásárolt Klára (Mainau) személyhajó. A hajót az alsó szakaszon az Izsó motoros vontatta, majd az út nagy részét saját géperővel tette meg. Utána indultak balaton vízépítő vállalkozások által megvásárolt uszályok. Az Épvízkör 1 uszályt az Izsó motoros vontatta, az Épvízkör 3 és Épvízkör 4 egymás után kötött uszályokat pedig a szintén a Dunáról Balatonra kerülő Érd motoros vontatta.
2005. november, Hajózási program a Sión
A Balatonról a Dunára távozott saját géperővel a Sweetehart motoros jacht, valamint a Dunáról a Balatonra került a Tufan IV. török vitorláshajó.
2005. október, Hajózási program a Sión
A Balatonról a Dunára távozott saját géperővel a Kenese vízibusz és egy vitorlás hajó, majd utánuk egymás után kötve a Bakony (ex. Ercsi) és Gulács (ex Szentendre) személyhajók melyeket az Izsó motoros vontatatott, végül szintén egymás után kötve két tanyahajó, melyeket az Echo motoros vontatott. A hajók miután Keselyűsre értek, megkezdődött a hegymeneti hajózás, a Balaton Hajózási Rt. által 2003-ban vásárolt Balaton I. (ex. Kaptan Sevket Iyidere) személyhajót az Izsó és Echo motorosok vontatták fel, mivel a hajó felső fedélzete le volt bontva, valamint a kormánylapátok és hajócsavarok is le voltak szerelve.
2005. szeptember és október, Sió-csatorna karbantartása
A Sió-csatorna elhanyagolt állapota miatt a meder használhatatlan állapotba került 5 év alatt, a növényzet teljesen beborította, több helyen fák nőttek a mederbe. A Közép-Dunántúli Vízügyi Igazgatóság és a Balatoni Hajózási Rt. a hajózási program megkezdése előtt mederkarbantartást végez, illetve hajózható állapotba hozza a csatorna medrét. A munkálatokat nehezíti, hogy a vízeresztés igen nagy mértékű ebben az időszakban, mivel a Balaton vízszintje nagy mértékben emelkedik, így a munkavégzés erős folyás és kedvezőtlenül magas vízállás mellett zajlik. A munkálatokat a Szikra vontatóval, az 51-es uszállyal és néhány úszó munkagéppel végzik.
2005. szeptember 1., Zsilipnyitás öt év szünet után
Megnyitották öt év után először a siófoki vízeresztő zsilipet, mivel a Balaton vízállása az év végére jóval a felső szabályozási szint felett alakul majd a csapadékos időjárásnak köszönhetően és további vízszintemelkedés várható tavasszal. Előtte a zsilip 2000. áprilisában volt utoljára nyitva. A Balaton vízszintje a közelmúlban 2003-ban volt a legalacsonyabb (23cm).
2005. március 2., Megalakul a Sió-menti Önkormányzatok Szövetsége
Simontornyán megalakul a Sió-menti Önkormányzatok Szövetsége, melynek 13 település lesz kezdetben a tagja: Simontornya, Ozora, Csősz, Mezőkomárom, Szabadhidvég, Ádánd, Vajta, Siójut, Pálfa, Felsőnyék, Sióagárd, Harc, Kisszékely. A Szövetség legfőbb feladata a Sió hajózhatóvá tétele, az idegenforgalom fejlesztése, a környezet megóvása és minden gazdaságélénkítő, települések fejlesztését elősegítő megoldások megvalósítása. A szövetség alapszabályzata és egyéb működésével kapcsolatos dokumentumok Simontornya város weboldalán találhatóak.